Dag 6 - Reisverslag uit Rome, Italië van heerbeeck - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Rome, Italië van heerbeeck - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Joey, Fabian, Mathijs, Timo en Tim

15 Oktober 2014 | Italië, Rome

We moesten ontbijten om 8 uur, dus dat was pittig vroeg, dit moest zo vroeg omdat we later deze dag in de rij moesten staan voor de sint Pieterskerk.

Dit pakte anders uit, want aangekomen in het Vaticaan na een veilige reis zonder zakkenrollers en andere criminelen, was onze vriend Francisco een preek aan het houden en was het volk aandachtig aan het luisteren. Dit alles was allemaal hartstikke mooi maar dit had ook nadelen want nu konden we de kerk dus niet bereiken, want er stonden een hoop Christenen in de weg (en ook tweehonderdduizendmiljoen Aziaten, maar dat is weer een verhaaltje voor een andere keer).

Dus we gingen met zijn allen naar het Vaticaanse museum, dit was erg mooi vooral de pizza in de kantine was smullen. Daarna hebben we het Sixtijnse kapel bezichtigd, dit was erg mooi en indrukwekkend. Na het museum hadden we nog even vrije tijd, toen hebben we een heleboel indo’s die spullen verkopen gepest, en wat duiven gevoerd.

Daarna gingen we naar de Sint Pieterskerk, dat was eerlijk gezegd erg mooi. We zouden eerst ook nog naar de koepel gaan maar, dat was een erg lange rij daarom hoefde we daar niet naartoe. Dat was best wel chill want onze kuiten waren naar de klote van het vele gewandel.

Dit betekende dat we eerder naar de camping mochten dus dat was ook nog fijn. We hebben lekker gegeten op de camping, daarna hebben we onze tas ingepakt en nog een leuke avond gehad. Om half 11 gingen we naar ons nest. Morgen vroeg eruit want dan gaan we nog een leuke dag tegemoet in Florence!