Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Rome, Italië van heerbeeck - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Rome, Italië van heerbeeck - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2

Door: Colin, Davy en Sil

11 Oktober 2014 | Italië, Rome

Buongiorno.

Vrijdag 10 oktober begon onze reis naar Rome. Om ongeveer twee uur ’s middags vertrokken we met de bus vanaf de parkeerplaats van de sporthal.

Het zou een voorspoedige reis worden. Het was heel gezellig, iedereen had veel lol en de reis ging goed. Het enige mindere was dat niet iedereen even uitgerust uit de bus kwam.

Uiteindelijk kwamen we zoals verwacht, rond een uur of elf aan bij de camping. Daar hebben we nog even op het terras gezeten. Daarna kregen we de sleutels van onze stacaravans, en konden we naar binnen. Iedereen ging toen zijn kamers inrichten en nog even een frisse duik in het zwembad nemen of voetballen.

Om half twee gingen we weg bij de camping, om een wandeling te maken in Rome. We begonnen bij de Spaanse trappen. Ze heten de Spaanse trappen, omdat vroeger bovenaan de trappen de Spaanse ambassade gevestigd was. Ze zijn echter niet gemaakt door Spanjaarden, maar door de Fransen.

Daarna gingen we naar het Pantheon. Dat was gebouwd in opdracht van Marcus Agrippa. Het is niet precies bekend waarvoor het gebouwd was, maar er zijn meerdere theorieën over. Als allerlaatste gingen we naar de Trevifontein. We hadden al wel gehoord dat hij gerenoveerd zou worden, maar hadden toch gehoopt nog één of twee mooie plaatjes te kunnen schieten.

Om kwart voor zeven gingen we weer met de metro terug, en liepen het laatste stuk naar de camping. Daar kregen we spaghetti (carbonara of zalm), en mochten we uiteindelijk nog even buiten rondhangen.