Dag 5 - Reisverslag uit Rome, Italië van heerbeeck - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Rome, Italië van heerbeeck - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Inge, Seniha, Daphne en Manouk

14 Oktober 2014 | Italië, Rome

Vandaag waren we gezegend! We mochten namelijk uitslapen. Deze keer ontbeten we om half 10.

Om half elf gingen we de bus in richting Ostia, een 2000 jaar oude Romeinse stad. We moesten een tijdje wachten op onze reisleiders omdat de rondleiding pas om 12 uur begon. Terwijl de onze kaartjes scanden om binnen te komen die overigens niet bij iedereen werkten schold het scanpoortje ons uit voor dikzak (‘enter’ op z’n Italiaans). Uiteindelijk werd de groep in tweeën gedeeld en kregen we geweldige rondleiders aangewezen. We kregen veel uitleg over hoe de stad toen der tijd in elkaar zat en wat de functies waren van bepaalde gebouwen. De rondleiding duurde ongeveer 2 uur.

Bij de ingang/uitgang werden we weer opgewacht door onze bus die ons naar het strand bracht. Op het strand stond een oude kerel ons op te wachten die ons gebarend vroeg of we ons om wilden kleden, waarna sommige nee zeiden. Op het strand gingen sommige mensen zwemmen en anderen gingen zonnen of wat drinken en eten op een terrasje iets verderop. Over het algemeen was het best rustig op het strand. We hebben daar ook nog een leuke groepsfoto gemaakt waarbij die oude kerel er ook weer bijkwam staan, feest!

Na een aantal uur op het strand doorgebracht te hebben gingen we weer terug richting de camping. Toen we terug kwamen op de camping duurde het nog ongeveer 2 uur voordat we gingen eten. De dag was erg relaxed maar uiteindelijk waren we toch redelijk uitgeput.

Het was een erg leuke en gezellige dag!

Groetjes Inge, Seniha, Daphne en Manouk